Monday, November 22, 2010

Menjana Income Menerusi Image Blog

Apa fikiran anda sekiranya gambar yang terpampang di blog ataupun website anda boleh menjana sedikit income. Tentu ianya perkara yang menarik bukan! Haahhh .. itulah kelebihan Image Space Media. Salah satu laman web yang menyediakan pengiklanan menerusi gambar² yang terdapat didalam blog ataupun website anda.

income usd picture

Hanya dengan mendaftar dan memasukkan code html yang diberikan, setiap gambar yang terdapat didalam blog anda berpeluang untuk menghasilkan income. Pembayaran pula dilakukan apabila nilai terkumpul mencecah 25.00 USD. Disini, anda boleh memilih pembayaran melalui akaun Pay Pal ataupun Cek.

Cara pendaftaran.
1. Pertama sekali anda perlu mendaftar dengan Image Space Media. (pendaftaran akan mengambil masa dalam 24jam sebelum diluluskan)
2. Sekiranya akaun anda telah lulus, sila log in akaun tersebut semula.
3. Kemudian select bahagian Create,
4. Pada ruangan Domain name .. masukkan nama blog anda. Contoh Wang1juta
5. Domain URL pula, contoh; wang1juta.blogspot.com (sila abaikan http:// dan www)
6. Select categories mengikut jenis blog anda. (Kalau nak pilih lebih categories .. klik CTRL+pilih categories tersebut)
7. Bahagian Configure Ad Display Option .. saya rasa biarkan macam tu. Kalau nak edit pun boleh. Terpulang kepada anda.
8. Seterusnya .. copy JavaScript Embed Code dan masukkan dalam blogger.com > Design > Edit HTML >klik Expand Widget Templates > dan pastekan sebelum </body>
9. Kemudian save.

No comments:

Post a Comment