Wednesday, November 25, 2009

Tips Bagaimana Popularkan Artikel Triond Anda

Setelah mendapat rungutan dari beberapa user Triond mengenai jumlah pendapatan online mereka yang tidak menguntungkan, disini saya decide untuk berkongsi sedikit tips bagaimana untuk mempopularkan artikel anda.

Konsepnya senang sahaja... promote artikel anda => lebih banyak pembaca => pendapatan akan meningkat

Tips yang perlu anda ambil berat:
  1. Add sebanyak mungkin user triond yang lain sebagai kawan anda dan cuba berikan sedikit komen mengenai artikel mereka. Anda perlu ingat, setiap kali anda add dan berikan komen yang baik mengenai mereka, maka adalah tidak mustahil mereka juga akan add anda juga sebagai kawan dan memberi komen yang baik pada artikel anda. Setiap komen yang baik akan menarik lebih ramai user lain untuk membaca artikel anda.
  2. Cuba buat experiment pada setiap artikel "Hot Content" dan "Hot User". "Hot User", anda boleh jumpa pada halaman bawah. Untuk pengetahuan anda, setiap "Hot Users" ini boleh menghasilkan lebih kurang USD $1000 sebulan. So, kalau nak duit lebih, cuba lah berguru dengan mereka. Untuk pengetahuan anda, setiap kali artikel anda mempunyai pembaca yang ramai, maka nama anda akan besar seperti gambar dibawah.
  3. Submitkan link artikel anda ke sosial bookmark spt google bookmark, reddit, stumbleupon, digg dan banyak lagi.
  4. Sekiranya anda mempunyai ruangan sosial seperti Facebook, Tagged, Myspace dan banyak lagi. Jangan lupa addkan link artikel anda.
  5. Buat blog.. kumpulkan semua artikel anda dan linkkan ke artikel asal (link yang triond berikan)
  6. Email link artikel kepada kawan-kawan anda... dan minta pandangan mereka.
  7. Oh ya.. sebelum saya terlupa, perkara yang paling pernting.... sebelum submit artikel, pastikan tagline anda adalah tagline yang selalu dicari di Internet. Anda boleh gunakan Google AdWords: Keyword Tool utk mencari tagline yg HOT.
  8. Jangan lupa juga addkan gambar pada setiap artikel sebelum menghantar. Artikel yang hanya dipenuhi dengan teks adakalanya membosankan. Anda boleh melihat contoh artikel saya di link ini http://www.triond.com/users/mfbz78
Daftar Sekarang!!!!

3 comments:

  1. Bro, mende ni betul2 jadi hasil dari writings or kne buat referral?

    ReplyDelete
  2. memang menjadi la... kalau tak percaya cuba ko post 2-3 artikel dulu dan tengok mcm mana hasilnya. Artikel tu biarlah mantap sikit.. jangan just cerita biasa je. Kalau nak contoh artikel, cuba click user nie https://www.triond.com/users/R+J+Evans
    User nie memang top user dan dia buat duit USD1000 lebih kat triond tiap2 bulan

    ReplyDelete
  3. kok artikelku belum ditampilkan ya? berapa lama to? ditampilkannya? tolong jawaban ditunggu dufitri@yahoo.com

    ReplyDelete